Bloguj! Ale jako člověk.

Blogování je stále populární a už dávno není jako v počátcích. Rád bych tímto příspěvkem pomohl a poradil ostatním blogerům a rozhodně nechci, abyste si mysleli, že právě já jsem ten zástupce ideálního blogera. Sám osobně se některých z těchto chyb dopouštím a nejen na blogu. Mnohdy je jednodušší a účinnější se poučit z chyb ostatních. Mnohdy to nemusí být přímo chyby, ale třeba jen mezery ve využití potenciálu. Někdo by mohlo tvrdit, že když podle jeho názoru je líčení hloupost a hloupost to popisovat, tak se záměrně z toho slečny se šminkami stávají špatnými blogery.

V okruhu svých známých jsem narazil na různý druhy blogů a nejčastějšími žánry jsou dnes především foodblogy, blogy o módě, líčení, či různých produktech. Blogy, ale mohou být firemní, což tento blog z části je. Věnuji se zde návodům pro mladé podnikatele, marketing a různé další postřehy z praxe. Nejlepší je psát blog o tom, čemu rozumíte a v čem se pohybujete. Rozhodně nemá smysl zakládat foodblog jen proto že to je v módě. Mnohdy neobvyklé téma Vám přinese mnohem více čtenářů, než to co můžete najít kdekoliv jinde.

Buďte originální, mějte svůj styl a snažte se přijít s něčím novým a zajímavým. Obsah je to oč tu běží. Čtenáře nezajímá konstatování věcí, co už dávno znají. Pokud marně hledáte inspiraci, není špatné se poohlédnout v zahraničí. Český čtenář obvykle nečte zahraniční blogy, vy byste měli. Pokud se jedná o odbornější téma, snažte se to podat tak, aby tomu vaše „cílovka“ rozuměla. Většinou pokud se jedná o návody, nezapomínejte, že to učíte právě ty, kteří danému tématu až tolik nerozumí. Buďte struční, dlouhé texy většinou unudí a málo kdo je dočte.

Pište v jednom jazyce. Může se to zdát jako samozřejmost, ale setkal jsem s blogy, kde příspěvky byly česky a nadpisy anglicky. Chápu, že se tím snažíte zaujmout, vypadat více cool, ale ve výsledku si tím akorát uškodíte. Pravopisné chyby, překlepy i kontextové prohřešky, kdy přemýšlíte rychleji, než píšete, to vše vám velmi škodí. Právě tuto část považuji za svůj největší problém. Je dobré mít bohatou slovní zásobu, mít dostatečně načteno. Upřímně, já osobně nejsem moc vášnivý čtenář a možná právě to na mě může být i vidět.

Buďte moderní. Dnes už blogy, nemusí být jen klasické webové blogy. Dnes vládne facebook, instagram a twitter, přesně v tomto pořadí. Pokud, ale chcete psát na svůj webový blog, neopomíjejte sociální sítě. Právě ty dnes tvoří většinu návštěvnosti. Nebojte se moderních prvků, vlogy (Video blogy) dnes živý mnoho tvůrců. A doplnit příspěvek o kvalitní fotografie vždy zvyšuje atraktivitu.

Většinou si blog volíte jako zálibu, ale v dnešním světě jde především o peníze. Návštěvnost je základ všeho, ale opět pokud máte na blogu reklamy, nepřehánějte to. Akorát tím zvyšujete bannerovou slepotu uživatelů. Dobré je dodržovat pravidelnost a zapojovat čtenáře například do diskuzí. Co se týče  reklam, doporučil bych dvě služby. Google Adsense je až tou druhou. Reklamy kde dostáváte provize z prokliků nejsou zas až tolik výnosné, mnohem zajímavější je prodávat reklamní prostor paušálně ads.ranky.cz a služba s tím spojená AdExpert.cz. Nezapomeňte, ale zvolit vhodnou sumu a množství.

Blogy jsou fajn především proto, že dávají volnost ve psaní. Z mého pohledu je to nejvolnější literární žánr, kde oproti ostatním není vlastní názor prohřeškem, ale správnou cestou. Nikdy hlavně nezapomeňte na to, že vás to musí bavit.